loading...

آموزش و منبع وردپرس

recaptcha یک وب سرویس برای تولید و اعتبار سنجی کدهای امنیتی (Captcha) می باشد و ساخت شرکت گوگل می باشد . برای تشخیص انسان از روبات در فضای اینترنت استفاده می شود.   چرا استفاده از افزونه من ر

recaptcha یک وب سرویس برای تولید و اعتبار سنجی کدهای امنیتی (Captcha) می باشد و ساخت شرکت گوگل می باشد . برای تشخیص انسان از روبات در فضای اینترنت استفاده می شود.

من ربات نیستم reCaptcha گوگل در وردپرس (راهنمای جامع ریکپچا)

 

چرا استفاده از افزونه من ربات نیستم گوگل؟

همواره در هر فضایی از جهان خرابکار هایی وجود دارند. از سرقت ها و جرائم دنیای واقعی گرفته تا نمود آن در فضای مجازی. هکرها و ربات های اسپمر موضوع مورد بحث ما در این نوشتار می باشند. مسلما برای داشتن یک سایت پویا و جذاب ثبت نام و ورود کاربران در سایت، بخش دیدگاه ها و فرم تماس و… نیاز به پر کردن اطلاعات توسط کاربران خواهد داشت. خرابکارهای فضای مجازی از این فرصت سوء استفاده می کنند. به این ترتیب که برای دسترسی به اطلاعات سایت یا ارسال هرزنامه های تبلیغاتی یا مقاصد پلید دیگر از طریق همین فرم ها اقدام می کنند. اما این مسائل چه ربطی به من ربات نیستم گوگل I’m not a robot دارد؟

راه حل جلوگیری ربات ها از دسترسی به اطلاعات سایت

یک راه حل برنامه نویسان امنیتی برای جلوگیری از دسترسی ربات ها در نظر گرفته اند، اضافه کردن یک فیلد امنیتی به فرم ها می باشد. به این ترتیب که مقدار ورودی فیلد برای ربات ها قابل پیش بینی نباشد. برای این منظور روش های مختلفی مثل استفاده از تصویر مخدوش که فقط کاربر انسانی قادر به خواندن آن می باشد. پاسخ به یک سوال یا حل معادله ریاضیاتی یا هر چیزی که پاسخ آن برای ربات ممکن نباشد. به این روش کپچا می گویند. پیشتر در مقاله معرفی بهترین افزونه های کپچا در مورد انواع کپچا و افزونه من ربات نیستم reCaptcha نیز صحبت کردیم. برای مطالعه بیشتر به مقاله مذکور مراجعه نمایید.

من ربات نیستم reCaptcha راه حل گوگل I’m not a robot

در بین انواع کپچا، یکی از محبوب ترین ها استفاده از کپچای گوگل No Captcha reCAPTCHA می باشد. اضافه کردن فیلد من ربات نیستم reCaptcha از دسترسی ربات ها به فرم های سایت جلوگیری می کند. بنابراین من ربات نیستم گوگل یک کپچای مناسب ارائه شده توسط برند معتبر گوگل می باشد. لذا وردپرس باران استفاده از این نوع کپچا پیشنهاد می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 1,046
  • بازدید کلی : 4,993