loading...

آموزش و منبع وردپرس

چطور می‌شه افزایش سرعت بارگذاری سایت رو نادیده گرفت وقتی با یه نگاه کلی به آمارها متوجه می‌شیم که حدود 40 درصد از بازدیدکننده‌ها، سایتی که بیشتر از 3 ثانیه طول بکشه تا لود بشه رو، ترک م

بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس

وردپرسی بازدید : 58 جمعه 30 آبان 1399 : 18:29 نظرات (0)

چطور می‌شه افزایش سرعت بارگذاری سایت رو نادیده گرفت وقتی با یه نگاه کلی به آمارها متوجه می‌شیم که حدود 40 درصد از بازدیدکننده‌ها، سایتی که بیشتر از 3 ثانیه طول بکشه تا لود بشه رو، ترک می‌کنند؟! شاید با خودتون بگید که این خیلی وحشتناکه و هیچ جوری نمی‌شه هم طراحی گرافیکی سایت و هم محتوا، عوامل سئو و البته سرعت رو کنار هم داشت! اما نه اینطوری که فکر می‌کنید نیست. با رعایت یکسری قوائد و با نصب یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس می‌شه این مشکل رو تا حد زیادی حل کرد.

افزایش دادن سرعت سایت و بالا آمدن سریع وبسایت مهمه چون:

 

مطابق با استاندارد گوگل سرعت بارگذاری سایت باید بین 3 تا 5 ثانیه باشه، در غیر اینصورت روی امتیازی که موتورهای جستجو به سایتتون می‌دن تأثیرات منفی داره. البته این استاندارد کمی (کمی که، خیلی ) سخت گیرانه هست.

همونطور که گفتیم حدود 40 درصد از بازدیدکنندها سایتی که بیشتر از 3 ثانیه طول بکشه تا لود بشه رو ترک می‌کنند (البته این در مورد کسایی که سرعت نتشون پایینه صدق نمی‌کنه 😉 )

اگه سایت فروشگاهی دارید بدونید که 79٪ از کاربرهایی که از عملکرد و سرعت سایت ناراضی هستند، برای خرید یه محصول دیگه بی‌میل هستند

اگر فکر می‌کنید سرعت سایتتون پایینه ادامه مطلب برای شماست.

بله رایگان هست. افزونه‌هایی که قراره تو این مطلب بهتون معرفی کنم  هرکدوم به نوبه خودشون بهترین افزونه برای افزایش سرعت سایت وردپرس هستند و می‌شه اون‌ها رو به عنوان یک پک کامل در نظر گرفت، مثلاً اینطوری نیست که یکی از افزونه‌ها صرفاً بیاد روی بهینه سازی عکس یا کَش کردن داده‌های سایت تمرکز کنه. این پلاگین‌ها کاملاً رایگان هستند و اگه اولین بارتون هست که می‌خواید از افزونه بالا بردن سرعت سایت وردپرس استفاده کنید، توصیه می‌کنم که برای شروع کار از نسخه‌های پولی استفاده نکنید.

 

قبل از معرفی بهترین افزونه های، بهتره یکسری مقدمات رو توضیح بدم تا خیلی خوب دستتون بیاد که عملکرد این پلاگین‌ها چه جوریه.

 

اولین گام: اندازه گیری سرعت لود شدن سایت

از سرعت بارگذاری بین 2 تا 5 ثانیه گفتیم ولی چطور می‌شه به سرعت لود شدن سایت پی برد؟

 

خب تو این زمینه وبسایت‌های متعددی در حال فعالیت هستند که Google PageSpeed Insights و GTmetrix از بهترین وبسایت‌های تخمین سرعت بارگذاری سایت‌های متعدد محسوب می‌شن. کمی جلوتر یک خبر خوب دارم.

 

در مورد ابزار آنلاین GTmetrix این نکته رو عرض کنم که بعد از وارد کردن URL سایتتون و اتمام آنالیز توسط GTmetrix با مجموعه ای از آنالیزهای دقیق روبرو می‌شید که درک خیلی از اون‌ها ممکنه نقطه ابهامی برای شما به وجود بیاره. خب میزفا ایجاست تا به شما کمک کنه؛ با یکسری ویديوهای آموزشی و 50 مقاله منحصربفرد، استاد GTMetrix بشید. روی آموزش افزایش سرعت سایت با ابزار gtmetrix کلیک کنید تا لذت ببرید.

 

نکته دیگه این که سایت Google PageSpeed Insights با آیپی اینترنت ایران باز نمی‌شه و باید با آیپی خارجی وارد بشید. در آدرس رفع خطاهای page speed به طور کامل میزفا برای شما دوستان فاکتورهای گوگل رو بررسی و آموزش داده و می‌تونید برای افزایش آگاهی اون‌ها رو دنبال کنید.

 

دومین گام: بهتره در مورد cache وردپرس بدونید

یکی از وظایف افزونه های بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس، cache پیشرفته هست. اما چقدر با مفهوم کش (به انگلیسی cache) آشنا هستید؟

 

کش همون حافظه نهان یا پنهان هست ولی منظور از حافظه پنهان چیه؟ این حافظه پنهان اطلاعات و داده‌هایی که قرار تو آینده نزدیک ازشون استفاده بشه رو تو خودش نگه می‌داره.

 

حالا همین موضوع راجع به سایت‌های وردپرسی صدق می‌کنه. با کش کردن وبسایت دیگه نیازی نیست با هربار درخواست کاربر (برای مثال باز کردن محتویات وبسایت یک درخواست هست) نتیجه اون درخواست پردازش و زمان براش صرف بشه. با تکنولوژی کش کردن، بجای پردازش همیشگی درخواست‌ها، نتایج این درخواست ها ذخیره می‌شه و در صورت نیاز ازشون استفاده می‌شه.

 

یکی از خطاهای رایجی که بعد از آنالیز عملکرد سایت تو ابزارهای آنلاینی مثل Google PageSpeed Insights و GTMetrix مواجه می‌شید ارور leverage browser caching هست. این ارور دقیقاً برمی‌گرده به نحوه کش کردن؛ در مطلب رفع خطای کش مقاله‌ای مفصل در این مورد اختصاص داده شده که بعد از خوندن اون اطلاعات بیشتری راجع به Cache سایت بدست میارید.

کش کردن یکی از راه‌های افزایش سرعت لود شدن سایت هست، اما تنها راهش نیست. ادامه مطلب منتظر شماست.

 

1- افزونه W3 total cache

 

افزونه W3TC با بیش از 1 میلیون نصب فعال یکی از بهترین فریم ورک‌های بهینه‌سازی عملکرد وبسایت وردپرسی شناخته می‌شه. پلاگین W3 total cache با افزایش کارایی وبسایت و کاهش زمان لود وب سایت باعث می‌شه هم کاربر با سرعت بیشتری محتوای سایت شما رو ببینه و هم سئو سایت بهبود پیدا کنه.

 

عملکرد این افزونه تک‌بعدی نیست، این افزونه مثل یک پکیج کامل هست که روی تمام فاکتورهای افزایش سرعت سایت کار می‌کنه و از قابلیت استفاده از CDN یا همون شبکه تحویل محتوا هم استفاده می‌کنه.

 

یکی از عوامل مؤثر که باعث افزایش سرعت سایت می‌شه سرویس CDN هست. این سرویس خیلی جای بحث داره، برای همین در مطلب CDN چیست به طور کامل به بررسی این سرویس و مقایسه عملکرد سایت‌ها قبل و بعد از استفاده از CDN پرداخته شده. از دستش ندید.

 

ویژگی‌های اصلی افزونه W3 total cache :

 

سازگاری یا هرگونه سرور

قابلیت کش همه جانبه

استفاده از قابلیت CDN

پشتیبانی از نسخه موبایل

استفاده از قابلیت lazy loading

تنظیمات پیشرفته برای تعیین متدهای کش کردن

دارای ویژگی‌های امنیتی برای افزایش امنیت سایت

قابلیت lazy loading یا لود تنبل یک ویژگی خیلی جالب برای لود صفحات هست و عملکردش اینجوریه که بارگذاری محتوای پایین صفحات که هنوز اسکرول نشده رو به زمانی موکول می‌کنه که کاربر وارد اون بخش از صفحه می‌شه. اتفاقاً این ویژگی یکی از عوامل مؤثر افزایش سرعت وبسایت هست. اکثر پلاگین های خوب در زمینه بالا بردن سرعت سایت وردپرس از این قابلیت استفاده می‌کنند. در مطلب لود تنبل یا lazy loading خیلی خوب این مبحث باز شده و چند تا افزونه کاربردی که همین کار رو روی وبسایت شما انجام می‌دن معرفی شده.

جهت دانلود افزونه W3 total cache اینجا کلیک کنید.

 

2- افزونه WP Fastest Cache

افزایش سرعت وبسایت وردپرس

افزونه WP Fastest Cache یک پلاگین خوب برای افزایش سرعت سایت وردپرس محسوب می‌شه که تابحال بیش از 1 میلیون نفر این افزونه رو نصب کردند. چیزی که راجع به این افزونه افزایش سرعت سایت باید بدونید اینه که دو نسخه رایگان و حرفه ای (PREMIUM) داره؛ با داشتن نسخه پولی می‌تونید از قابلیت‌های کش موبایل و ویجت، بهینه سازی عکس، Lazy Loading، بهینه سازی کد JS و … استفاده کنید اما این دلیل بر این نمیشه که بیخیال دانلود افزونه رایگان WP Fastest Cache بشید. کش دسکتاپ، minify کد HTML و گزینه‌های ترکیبی جاوااسکریپت و CSS از ویژگی‌های خوب ورژن رایگان این پلاگین محبوب هست.

 

از مزایای این افزونه افزایش سرعت سایت، نصب آسون هست. بعد از نصب پلاگین WP Fastest Cache اصلا نیازی نیست که تو فایل htaacces. تغییراتی به وجود بیارید چون اتوماتیک انجام می‌شه.

 

ویژگی‌های اصلی افزونه WP Fastest Cache نسخه رایگان : 

 

کش اتوماتیک کل سایت

قابلیت تعیین زمان برای حذف خودکار فایل‌های کش

برخورداری از سریع ترین متد با نام Mod_Rewrite

حذف خودکار کش بعد از انتشار پست یا صفحه جدید

ارائه اختیارات لازم به ادمین برای مدیریت کش

وجود گزینه انتخاب کش در دستگاه موبایل و کاربران لاگین شده

کش مرور

برخورداری از ابزار GZIP (ابزاری برای فشرده‌سازی و رفع فشرده‌سازی فایل)

پشتیبانی از Cloudflare ، CDN و SSl

تنظیمات آسان و چک لیستی

نکته: همانطور که گفته شد CDN یک سرویس تحویل محتوا به کاربر هست که سرعت انتقال اطلاعات رو تا حد زیادی افزایش می‌ده. کلودفلر Cloudflare به عنوان یکی از بهترین CDN های دنیا، علاوه بر افزایش امنیت باعث افزایش سرعت سایت هم می‌شه. یکسری از از افزونه‌ های افزایش سرعت مثل همین WP Fastest Cache از کلودفلر پشتیبانی می‌کنند. برای نصب این CDN قدرتمند مطلبی راجع به آموزش گام به گام و نصب Cloudflare اختصاص دادیم.

 

جهت دانلود افزونه WP Fastest Cache اینجا کلیک کنید.

 

3- افزونه LiteSpeed Cache for WordPress

بهترین پلاگین برای افزایش سرعت وبسایت وردپرس فارسی

اگر بهترین افزونه برای افزایش سرعت وبسایت وردپرس، Litespeed cache نباشه ولی قطعاً یکی از بهترین‌هاست. این افزونه‌ رایگان و اوپن سورس با بیش از 800 هزار نصب فعال، با تمام افزونه‌های مشهور مثل یواست سئو، ووکامرس و bbPress سازگاری داره و از وردپرس چند سایته (شبکه) به خوبی پشتیبانی می‌کنه. پس خیالتون از این بابت جمع باشه.

 

پلاگین برای بهبود سرعت سایت وردپرس زیاده ولی Litespeed cache جزء اون‌هاییه که به قول معروف All-In-One یا پک کامل هست. لایت اسپید کش با اختصار LSCWP از ویژگی‌های بهینه‌سازی و کش در سطح سرور استفاده می‌کنه. راز تأثیر فوق‌العاده افزونه Litespeed cache برای بهبود عملکرد سایت اینه که مکانیزم کش کردن تو خود وب سرور Litespeed cache قرار داره که همین موضوع باعث می‌شه تا نیازی به لایه‌ی پراکسی معکوس نباشه.

 

حالا شاید بپرسید پراکسی معکوس چیه؟ پراکسی معکوس یجور پراکسی سرور محسوب می‌شه، با این تفاوت که درخواست‌ها و منابع کاربران رو از بیرون شبکه داخلی دریافت و در نهایت به یک یا چند سرور هدایت می‌کنه. دونستن این نکته شاید شما رو برای دانلود افزونه Litespeed cache قانع نکنه، اگر اینطوره پس با جمع بندی زیر بیشتر با این پلاگین آشنا بشید.

 

ویژگی‌های اصلی افزونه Litespeed cache نسخه رایگان : 

 

بهینه سازی عکس به دو روش Lossless و Lossy

به حداقل رساندن کدهای جاوااسکریپت و html/css

ترکیب یا به حداقل رساندن کدهای CSS و JS

قابلیت lazy loading عکس‌ و iframe

پشتیبانی از CDN چندگانه

بارگذاری CSS و JS به طور غیرهمزمان

رابط کاربری آسان و جذاب

تنظیمات ساده و پیشرفته

بهینه سازی امتیاز سرعت سایت

کش OPcode (کتابخانه‌ای برای افزایش سرعت پردازش کدهای PHP)

پشتیبانی از وردپرس چند سایته (شبکه)

بهره از Cloudflare API

پشتیبانی از فرمت تصویر WebP

قابلیت Import/Export تنظیمات

QUIC.cloud CDN Cache رایگان (تنها سرویس CDN که می‌تونه به طور دقیق صفحات داینامیک رو ذخیره کنه)

جهت دانلود افزونه LiteSpeed Cache for WordPress اینجا کلیک کنید.

 

4- افزونه Pagespeed ninja

دانلود افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

خب چهارمین افزونه از لیست بهترین پلاگین برای افزایش سرعت وبسایت وردپرس فارسی که قراره بهتون معرفی کنم Pagespeed ninja هست. این افزونه با بیش از 30هزار نصب فعال، حاصل سال‌ها کار روی بهینه سازی سرعت بالای 200هزار وبسایت روی موبایل هست. پس می‌شه گفت که تیم این پلاگین حسابی کارکشته هستند.

 

این افزونه کاربردی نه تنها می‌تونه سرعت لودینگ سایت شما رو هم تو نسخه دسکتاپ و هم تو نسخه موبایل بالا ببره، بلکه می‌شه با یک کلیک مشکلات Google PageSpeed Insights رو حل کرد.

 

اینجا می‌خوام یه آماری رو راجع به این افزونه بالا بردن سرعت سایت وردپرس بهتون بدم. طبق آماری که خودشون دادن Pagespeed ninja تونسته از هر 5 تا سایت سرعت 4 تاشون رو افزایش بده. ولی گاهی اوقات ناسازگاری قالب سایت یا یکسری پلاگین‌ با Pagespeed ninja می‌تونه باعث بعضی اختلالات بشه، خصوصاً بخاطر عملیات کش کردن یا بهینه‌سازی؛ برای همین این افزونه، ممکنه مثل بقیه افزونه‌ها مناسب سایت شما نباشه!

 

توجه: در مورد سازگاری افزونه‌های مرتبط با سئو با پلاگین PageSpeed Ninja این نکته رو بگم که احتمال ناسازگاری این دو تا خیلی خیلی پایینه و در اکثر موارد مشکلی پیش نمیاد. ولی اگر چنانچه به احتمال 1درصد دیدین اختلالی به وجود اومد، ممکنه بخاطر فعال بودن قابلیت gzip compression روی سایت شما باشه. این گزینه تو تنظیمات یکسری افزونه‌های بهینه سازی سرعت سایت در دسترس هست و می‌تونید از اونجا فعال یا غیرفعالش کنید. البته اینو بدونید که فعال بودن گزینه فشرده سازی gzip یکی از فاکتورهای افزایش سرعت لودینگ سایت هست و تا جایی که امکان داره غیرفعالش نکنید. مطلب فعال سازی gzip و آموزش کامل رفع خطای  enable gzip compression رو دنبال کنید. کاملا بهتون توضیح داده شده که تو هر سرور و CMS چطور این قابلیت خوب رو فعال کنید.

 

از کجا بفهمم Pagespeed ninja چقدر روی عملکرد سایتم تأثیر گذاره؟

 

با ورود به لینک PageSpeed.Ninja و وارد کردن آدرس سایت موردنظر، براحتی قبل از نصب افزونه، از عملکرد افزونه Pagespeed ninja باخبر بشید. روند آنالیز این سایت بیشتر از 2 دقیقه طول می‌کشه.

 

ویژگی‌های اصلی افزونه  Pagespeed ninja :

 

فعال سازی روش Gzip برای فشرده‌سازی فایل

فشرده‌ و بهینه سازی تصاویر برای کاهش حجم

بهینه سازی دقیق تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه

بهره از ویژگی lazy loading

قابلیت کش مرورگر و کش سرور

رفع خطای render blocking جاوااسکریپت و CSS

بهینه‌سازی، کوچک‌سازی کدها و ترکیب‌ کدهای inline برای افزایش سرعت

نکته: یکی از خطاهای رایج بعد از آنالیز عملکرد سایت تو ابزار GTmetrix مشاهده ارور Inline small CSS و  Inline small JavaScript تو لیست عوامل اختلال در سرعت سایت هست. برای حل این مشکل در مقاله رفع خطای Inline small JavaScript  و خطای inline small css به طور کامل به بررسی این مشکل رایج پرداختیم. اگر جایی به مشکل خوردید می‌تونید زیر همون پست سوالاتتتون رو بپرسید، در اولین فرصت جواب رو دریافت می‌کنید.

 

جهت دانلود افزونه Pagespeed ninja اینجا کلیک کنید.

 

5- افزونه Speed Booster Pack

پلاگین های خوب برای بالا سرعت سایت وردپرس فارسی

سایت شما اگه سه ثانیه دیرتر لود بشه می‌‌تونه نصف کاربرها رو از باز کردن وبسایت شما دلسرد کنه. اگر دنبال نصب بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس به صورت رایگان هستید، پیشنهاد پنجم ما پلاگین Speed Booster Pack هست.

 

شرکت Optimocha به صورت تخصصی روی سرویس‌های افزایش سرعت کار می‌کنه؛ این سرویس‌ها به دو صورت رایگان و غیررایگان عرضه می‌شه که پلاگین Speed Booster Pack نسخه رایگان سرویس افزایش سرعت سایت هست. اما نگران نباشید چون نسخه رایگان این افزونه نیازهای اصلی شما رو برآورده می‌کنه؛ ولی ازونجایی که تنظیمات ضعیف سایت خودش عامل کند شدن هست، تو نسخه تخصصی و پولی تنظیمات سایت شما به طور تخصصی بررسی و رفع مشکل می‌شه. در واقع سرویس‌های تخصصی این شرکت برای مدیریت همه جانبه روی سایت و سرور طراحی شدند.

 

یکی از مزایای افزونه The Speed Booster Pack تنظیمات آسون افزونه و بهینه‌سازی ووکامرس هست.

 

ویژگی‌های اصلی افزونه Speed Booster Pack :

 

قابلیت instant page برای پیش-بارگذاری لینک‌های داخلی

غیر فعال کردن موردهای غیرضروری در وردپرس برای افزایش سرعت

بهینه‌سازی ووکامرس برای رفع مشکلات مرتبط با سرعت سایت

پشتیبانی از قابلیت CDN

اضافه کردن قابلیت بارگذاری گوگل آنالیتیکس از سرور سایت

جهت دانلود افزونه Speed Booster Pack اینجا کلیک کنید.

 

6- Autoptimize

افزایش سرعت لود سایت وردپرس

افزونه Autoptimize رو نمی‌شه به اندازه 5 افزونه دیگه‌ای که به عنوان بهترین افزونه برای افزایش سرعت وبسایت وردپرس  معرفی کرد چون خیلی کامل نیست ولی خیلی ناقص هم نیست، طرفدار زیادی داره و بیش از 1 میلیون نفر تابحال این افزونه رو نصب کردند. تنظیمات افزونه Autoptimize اصلاً پیچیده نیست و بعد از فعالسازی اون با چند تب ساده برای بهینه سازی کدهای JS، CSS، HTML، تصاویر و موارد بیشتر روبرو هستید.

 

در وبسایت های ایرانی هم این افزونه پرنصب است و طرفدارهای زیادی داره.

 

عملکرد افزونه Autoptimize:

 

الحاق و فشرده‌سازی  اسکریپت‌ها و استایل‌ها

قابلیت اضافه کردن expires headers و کش کردن آن‌ها

انتقال استایل پیج به سربرگ

انتقال اسکریپت به فوتر سایت

کوچک سازی کدهای HTML

جهت دانلود افزونه Autoptimize اینجا کلیک کنید.

 

7- WP Super Cache

کش سایت با افزونه WP Super Cache

WP Super Cache به صورت رایگان در دسترس همه هست تا با سرویس caching فوق‌العادش باعث افزایش سرعت لود سایت وردپرس بشه. افزونه WP Super Cache مثل موارد 1 تا 5 پکیج کامل نیست اما به صورت تخصصی روی کش کردن سایت کار می‌کنه (همونطور که گفتیم کش کردن اصولی یکی از عوامل کم شدن زمان لود سایته).

 

اصول کار سوپر کش اینجوریه که فایل HTML استاتیک سایت رو برمیداره و در نتیجه وب سرور سایت شما هربار بجای اسکریپت‌های سنگین PHP، میاد اون فایل HTML رو ارائه می‌ده. هر فایل HTML کش شده می‌تونه صدها بار به بازدیدکننده‌های سایت نشون داده بشه.

 

نکته: استفاده از فشرده سازی تأثیر مثبتی روی سرعت و زمان پاسخگویی سایت داره. خوشبختانه افزونه WP Super Cache از این ویژگی بهره‌مند هست ولی در حالت عادی فعال نیست؛ پس یادتون باشه که بعد از نصب این پلاگین گزینه compress رو فعال کنید.

 

نکته جالبی که باید درباره این افزونه کش بدونید این هست که سازنده این افزونه خود وردپرس (شرکت Automattic) هست.

 

ویژگی‌های اصلی افزونه WP Super Cache :

 

قابلیت فشرده سازی یا compress صفحات

پشتیبانی از سرویس CDN

قابلیت فعالسازی حالت Preload Mode

برخورداری از سه روش  mod_rewrite | PHP | legacy برای به کار گرفتن کش

این پلاگین 2 میلیون نصب فعال داره؛ پس اگر تو نصب این افزونه شک دارید بیخیال این آمار نشید. برای دانلود WP Super Cache اینجا کلیک کنید.

 

8- BJ Lazy Load

BJ Lazy Load

لود تنبل یا Lazy Loading بدون شک تو سایت‌های پر ترافیک تأثیر مثبتی داره. BJ Lazy Load با بیش از 90 هزار نصب فعال یه افزونه محبوب تو این زمینه محسوب می‌شه. این افزونه افزایش سرعت لود سایت وردپرس ، تمام تصاویر و محتوای صفحات رو با یک placeholder جایگزین می‌کنه و به محض نزدیک شدن کاربر به قسمتی از صفحه که OffScreen هست، محتوا بارگذاری و در نتیجه پهنای باند سایت تا حد زیادی آزاد می‌شه!

 

بعد از نصب و فعالسازی پلاگین BJ Lazy Load، به بخش تنظیمات پیشخوان برید و BJ Lazy Load رو انتخاب کنید.

 

البته در وبسایت میزفا درباره سئو عکس بسیار صحبت شده و پیشنهاد میشه حتما مقالاتش رو بخونید. بهینه سازی عکس یعنی معجزه در سرعت وبسایت.

 

مزیت افزونه BJ Lazy Load :

 

این افزونه با افزونه RICG Responsive Images که برای ریسپانسیو حرفه‌ای عکس های سایت کاربرد داره، سازگار هست.

اگر تمایلی به لود تنبل یکسری تصاویر خاص ندارید، می‌تونید با اختصاص کلاس به تصاویر و وارد کردن اون کلاس‌ها در تنظیمات افزونه، اون تصاویر رو معاف از lazy load کنید.

مزیت دیگه‌ی پلاگین BJ Lazy Load اینه که روی iframe ها هم لود تنبل رو اعمال می‌کنه، در نتیجه اگر ویدئویی از سایت آپارات، ویمئو، یوتیوب و … تو صفحه گذاشتین خیالتون راحت باشه که Lazy Load شامل این ویدئوها هم می‌شه.

جهت دانلود افزونه BJ Lazy Load اینجا کلیک کنید.

 

9- WP Smush.it

افزونه WP Smush.it

استفاده از تصویر در مطالب به چشم کاربر میاد و فوق‌العاده براش جذاب هست، اما اگر حجم عکس‌ها باعث کند شدن سرعت سایت بشه چطور؟ این رو خوب می‌دونید که سرعت پایین نه برای کاربر خوشایند هست و نه برای موتورهای جستجو. فرض کنید که قراره در یک پست، نصب یک برنامه را آموزش بدید و ناگزیرید از تعداد زیادی اسکرین شات و تصویر استفاده کنید؛ در حالت معمول حجم اون‌ها کم نیست و از طرفی نمی‌خواید که بخاطر حجم بالای عکس‌ها از طرف موتور جستجو نمره منفی بگیرید. چاره چیه؟ بهینه سازی تصویر.

 

بهینه سازی تصویر یکی از فاکتورهای مهم افزایش سرعت سایت هست و بعضی نرم افزارها و افزونه‌ها این کار رو به خوبی انجام می‌دن. منظور از بهینه سازی تصویر صرفاً افت کیفیت نیست؛ منظور کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت بصری اون هست.

 

افزونه WP Smush.it با بیش از 1 میلیون نصب فعال یک افزونه تخصصی در زمینه بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر سایت محسوب می‌شه. فرقی نداره که از چه تم و صفحه‌سازی برای مدیریت کتابخانه رسانه وردپرس استفاده می‌کنید چون WP Smush.it  با همشون سازگار هست. این سرویس از سمت یاهو ارائه شده و به طور خودکار بعد از آپلود هر تصویر، بهینه‌سازی رو انجام می‌ده.

 

ویژگی‌های اصلی افزونه WP Smush :

 

فشرده‌سازی بدون افت کیفیت و به صورت خودکار

دارای قابلیت Lazy Load (در افزونه، بارگذاری آهسته ترجمه شده)

بهینه سازی دسته‌جمعی تصاویر

تنظیم اندازه ارتفاع و عرض تصویر

شناسایی تصاویری که عامل کاهش سرعت سایت هستند

فشرده‌سازی دایرکتوری

سازگار با وردپرس چندسایته (شبکه)

پردازش فایل هایی با فرمت PNG، JPEG و GIF

قابلیت ادغام با گوتنبرگ

جهت دانلود افزونه WP Smush اینجا کلیک کنید.

پایان و نکته مهم – بدونید که :

دوستان اینو بدونید که افزایش سرعت بالا آمدن سایت وردپرس فقط تو نصب پلاگین خلاصه نمی‌شه! سعی کنید:

 

بهترین هاست رو برای سایتتون انتخاب کنید

از نصب پلاگین‌های غیرضروری اجتناب کنید

همیشه عکس‌های سایت تا جای ممکن بهینه سازی بشه

دسته بندی و سایر موارد در سایت شما باید مرتب و بجا باشند

همیشه دنبال استفاده از ویجت‌های سنگین و گرافیکی تو تمام صفحات حتی صفحه مقالات ساده نباشید.

W3 total cacheتنظیمات کامل سرعت ولی پیچیده

WP Fastest Cacheتنظیمات کامل و ساده ولی نه کاملا رایگان

LiteSpeedتنظیمات کامل ولی مناسب سرورهای LiteSpeed

Pagespeed ninjaتنظیمات نسبتا کامل و ساده

Speed Booster Packتنظیمات نسبتا کامل و ساده

Autoptimizeتنظیمات حرفه ای فقط برای عکس و CSS و JS

WP Super Cacheمناسب فقط برای کش سایت

BJ Lazy Loadمناسب فقط برای لود تنبل عکس ها

WP Smush.itمناسب فقط برای کاهش حجم عکس ها

تو این مطلب سعی کردم بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس رو بهتون معرفی کنم که هم رایگان باشه و هم واقعاً روی سرعت سایت شما اندک تأثیری بذاره. اولویت رو بذارید روی موارد اول ولی هر افزونه می‌تونه عملکرد متفاوتی روی سایت‌های مختلف داشته باشه؛ حتی می‌تونید  قبل از انتخاب یکی از افزونه‌ها،با پشتیبانی هاست سایتتون مشورت کنید. شاید اون‌ها افزونه خاصی را به شما معرفی کنند که با هاست هماهنگی بیشتری داره.

 

تجربه شما از نصب این افزونه ها چیه؟ اگر سوالی دارید حتما کامنت کنید، شاید سوال شما سوال بقیه هم باشه.

 

ممنون که این مطلب رو تا آخر خوندید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 914
  • بازدید کلی : 4,861